ФАНТАЗІЯ

 

Урок для 6 класу.Тема уроку: Історичний жанр. Батальний жанр. Створити сюжетно – тематичний ескіз у будь-якому жанрі.




Тема уроку: Історичний жанр. Батальний жанр. Створити сюжетно – тематичний ескіз у будь-якому жанрі.

Мета уроку:

навчальна: ознайомити учнів з творами історичного та батального жанрів культури стародавнього світу, епохи Відродження, з творами цих жанрів в українському мистецтві; навчитися створювати ескізи історичного та батального жанрів;

розвиваюча: розвивати вміння аналізувати, спостерігати, удосконалювати засоби художньої виразності для передачі головної ідеї твору;

виховна: вміти шанувати історичні надбання людства.

Тип уроку: комбінований;

Наочні посібники: репродукції, роботи учнів, презентація

Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія, світова література

Хід уроку

І. Організаційна частина

- привітання

- готовність до уроку

- релаксація

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

  1. В якому жанрі образотворчого мистецтва найбільш повно, правдиво, можна передати переломні моменти в історії людства?
  2. Що допомагає митцям передавати головну ідею твору?

ІІІ. Мотивація уроку

Як ви сказали, діти, що найцікавіше, найбільш повно і правдиво можна передати історичні події, великі перемоги і подвиги легендарних героїв в історичному та батальному жанрах.

IV. Оголошення теми уроку

Історичний і батальний жанри.

V. Вивчення нового матеріалу

Зображення історичних події, сцен битв військових походів властиве культурам стародавнього світу.

З великим задоволенням створювати роботи на історичні теми художники італійського Відродження.

Остаточно історичний жанр, як самостійний, склався в XVII столітті.

Батальний жанр дістав свою назву від французького слова «bataille», що означає «битва».

 

Зображуючи битви, художники відтворювали певну історичну подію, тому батальний і історичний жанри тісно пов’язані. Картини цих жанрів створені в різні часи та різними майстрами, не схожі одна на одну.

Кожна робота виконана в стилі, притаманному епосі, у якій жив і творив митець.

Розквіт історичного жанру в українському мистецтві припадає на ХХ століття.

 

Перегляд презентації

ХІХ ст. К.Брюллов “Останній день Помпеї”. Трагічні події, що відбулися під час виверження вулкана Везувій у 79 році н.е. Околиця міста. Добре видно вулкан. Похмурі темні хмари попелу й пилу. Спалахи блискавок. Люди намагаються урятувати те, що для кожного є найдорожчим: сини рятують хворого батька, молодий батько намагається захистити свою сім’ю.

Тривожна колірна гама, контрасти темного неба, світлі групи людей.

(Слайд 2)

Вагоме значення в історичних картинах має композиція, композиційний центр твору.

  Прикладом блискучого вирішення композиції і композиційного твору є робота російського художника ХІХ-ХХ ст. І.Рєпіна “Запорожці пишуть листа турецькому султану”.

Різноманітні образи козаків об’єднані спільною дією, згуртовані навколо писаря, фігура якою є композиційним центром.

(Слайд 3)

ХХ ст. О.Роден “Громадяни Кале”

 Багатофігурна композиція французького художника – блискучий приклад жанру в скульптурі.

  Знеможені від голоду жителі містечка Кале, взяті в облогу англійськими військами в 1346 році. Умова жителям: облогу буде знято, якщо 6 громадян міста з’явиться босими  з ключами від міської брами. Перед нами добровільні  заручники, що постали перед ворогом. Один дивиться в землю, другий гордо стоїть з ключами від міста.

  Тут і мужність, і відчай, і безпорадність.

(Слайд 4)

Батальний жанр, твори якого прославляють перемоги, подвиги, передають страхіття війни.

Тут і закони перспективи, картина поділена на три плани. Динамічне зображення досягнуто художником за допомогою засобів художньої виразності: кольору, ритму, композиції. Завдяки майстерності передачі світла і тіні кораблі здаються опуклими. Цілісність композиції створюється розташуванням кораблів і спалахами між ними. Зображення увиразнює комірна гама.

(Слайд 5)

Гнівом і ненавистю насичена картина О.Дайнеки “Оборона Севастополя”.

  Картина написана пристрасно, темпераментно із глибоким творчим натхненням.

Світлі фігури моряків на темному фоні, темні фігури німців на світлому фону – це образне втілення зіткнення двох ворогуючих сторін.

(Слайд 6)

VI. Практична робота

Створити сюжетно-тематичний ескіз історичного або батального жанрів.

1. Вступний інструктаж

- вибрати сюжет

- вибрати формат листа

- вибрати правильний композиційний центр

- поетапне створення ескізу

2. Інструктаж з безпеки праці

- гострі олівці тримати на відстані 30см один від одного

- остерігатися попадання фарб в очі, на шкіру, що може визвати алергію.

3. Поточний інструктаж

Допомагаю, раджу, аналізую.

VII. Підсумок уроку

1. Аналіз учнівських робіт.

2. Оцінювання робіт.

3. Виставка кращих робіт.

VIIІ. Рефлексія

1. Чи справилися ви із творчою роботою?

2. Чи цікавий був урок?

3. Про що нове дізналися на уроці?

4. Чи виникали труднощі у виконанні роботи?

ІХ. Домашнє завдання

Підібрати міфи, ілюстрації до міфів.



Создан 20 янв 2015